اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

محدودیتی در استان‌ها برای پوشش خدمات طرح کارورزی وجود ندارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح کارورزی به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های اشتغال فراگیر، گفت: محدودیتی در سهمیه استان‌ها برای پوشش خدمات دوره کارورزی فارغ‌التحصیلان وجود ندارد.

محدودیتی در استان‌ها برای پوشش خدمات طرح کارورزی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اسماعیل غنیان ظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش سیاست‌های فعال بازار کار در سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح کارورزی به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های اشتغال فراگیر، اظهار کرد: این طرح عمدتاً برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و تمام کارفرمایانی که با این افراد قرارداد ببندند، دولت در یک بازه زمانی سه تا ۶ ماهه تمام هزینه‌های کارجو را پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: این امر سبب پایین آوردن ریسک جذب نیروی انسانی در واحدهای تولیدی می‌شود و چنانچه پایان مدت کارورزی منجر به انعقاد قرارداد شود، تا دو سال کارفرما از پرداخت حق بیمه کارجو معاف است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به دوران ۶ ماهه مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، بیان کرد: در مدت مهارت‌آموزی تمام هزینه‌ها، مسؤولیت‌ها و ایمنی فراگیر برعهده دولت است و اگر پس از فراگیری مهارت‌های لازم، فراگیر مشغول به کار شود، آن‌وقت نظامات قانونی دخالت می‌کند.

غنیان با بیان اینکه این همایش به‌عنوان آغازی مجدد برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در زمینه توسعه کسب و کار و حفظ اشتغال موجود برگزار شده است، خاطرنشان کرد: محدودیتی در سهمیه استان‌ها برای پوشش خدمات دوره کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وجود ندارد.

وی با اشاره به تداوم مشوق‌های بیمه‌ای برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه در برنامه ششم، تصریح کرد: کارفرمایان با به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که در صف اشتغال هستند، می‌توانند از معافیت حق بیمه سهم کارفرما بهره‌مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به تأمین مالی خُرد برای مشاغل روستایی، گفت: کسانی که در مناطق محروم و روستایی بخواهند از نیروی کار استفاده کنند، تسهیلات ارزان‌قیمت برای مشاغل کوچک در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول